Wsparcie Techniczne dla Użytkownika

Możesz liczyć na naszą pomoc!

Wsparcie Techniczne

(Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 16:00)

W wiadomości prosimy zawrzeć numer seryjny falownika, nr modułu WiFi oraz opis zdiagnozowanego problemu. Postaramy się udzielić odpowiedzi w jak najkrótszym terminie.

W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego, prosimy o przesłanie skanu wypełnionej karty zgłoszeniowej. 

FAQ

Najczęstsze problemy z falownikami sieciowymi (ongrid)

Tak, przy dużym mocach falownik jest w stanie nagrzać się. Inwerter wykonany jest z aluminium, przez co oddaje ciepło do otoczenia z cała swoją powierzchnią. W przypadku za dużej temperatury, falownik ograniczy moc, a w skrajnych warunkach zatrzyma produkcje oraz poinformuje o tym błędem TempOver.

Temperatura IGBT = Temperatura modułu. Temperatura jest mierzona na IGBT (tranzystor mocy).
Kiedy przekracza 105°C moc jest ograniczona do połowy, kiedy sięga 110°C inwerter się wyłącza.

Temperatura inwertera – jest to temperatura wewnątrz inwertera, jest mierzona przez czujnik temperatury na LCD, jeśli przekracza 60°C inwerter redukuje moc, jeśli sięga 85°C inwerter się wyłącza.

Tak, wszystkie falowniki Afore posiadają zabezpieczenia po stronie DC. Zalecane jest jednak stosowanie dodatkowych zabezpieczeń, aby uniknąć uszkodzenia wewnętrznych zabezpieczeń w falowniku. Instalacje fotowoltaiczne narażone są na wyładowania atmosferyczne i przepięcia. Stosując dodatkowe zabezpieczenie, unikamy możliwości uszkodzenia zabezpieczeń wewnętrznych w falowniku i potrzeby demontażu falownika oraz wymianie tych zabezpieczeń w serwisie. Przez ten okres (logistyka, serwis montaż-demontaż) instalacja PV nie działa.

Moc instalacji fotowoltaicznej zależna jest od wielu czynników: Natężenia promieniowania słonecznego, kąta padania światła, temperatury, a nawet wiatru. Parametry modułów PV podane są w ściśle określonych warunkach STC. Często zdarza się, że instalacja fotowoltaiczna w ciepłe letnie dni nie osiąga 100% swojej mocy katalogowej, ponieważ moduły PV mocno się nagrzewają, a parametry odbiegają od warunków porównawczych STC. Bywają również sytuacje, gdy w słoneczne zimne dni moduły osiągają ponad 100% mocy katalogowej.

Warto pamiętać, że licznik dwukierunkowy nie uwzględnia poziomu wykorzystanej autokonsumpcji czyli energii, którą spożytkowaliśmy na bieżąco. Różnica wartości między tym, co widzimy na ekranie falownika, a tym, co wskazuje licznik dwukierunkowy to właśnie autokonsumpcja. W skrócie – energia, którą zużywamy na bieżąco nie znajdzie się na liczniku. Licznik dwukierunkowy bierze pod uwagę wyłącznie energię przesyłaną do zakładu energetycznego, jak również energię, którą z niego odbieramy. Falownik ukazuje natomiast całkowitą wyprodukowaną energię przez instalację – bez rozróżnienia na energię wysłaną do sieci oraz autokonsumpcję.

Należy w opcjach inwertera wyszukać opcję ParamKomunikacji następnie w opcji WiFi sprawdzić czy adres ustawiony jest na 1 i bitrate 115200.

Jeżeli podczas dodawania urządzenia do instalacji w aplikacji pojawi się komunikat „logger został już dodany do innej instalacji”, może świadczyć to o wcześniejszym utworzeniu instalacji przez instalatora np. celem realizacji wymagań przetargu gminnego.

W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem.

Rozbudowa instalacji, dołożenie dodatkowych modułów PV, powinno być skonsultowane z instalatorem, osobą kompetentną, która zweryfikuje czy zmiany w instalacji (zmiany parametrów prądowo- napięciowych) będą zgodne z parametrami urządzeń działających w instalacji, takich jak inwertery, zabezpieczenia itp.

Zgodnie z wymaganiami operatorów sieci, falowniki Afore posiadają tryby zarządzania mocą bierną. Zmiana nastaw zabezpieczeń nie może być dokonana samodzielnie przez właściciela mikroinstalacji. Jeżeli chcesz uruchomić lub sprawdzić czy tryb mocy biernej jest ustawiony, skontaktuj się z instalatorem.

Prawdopodobną przyczyną przerwy produkcji może być wysokie napięcie sieci AC w miejscu przyłączenia inwertera, przekraczające 253 V. Jest to prawidłowe zachowanie inwertera podyktowane szeregiem wymogów zawartych w IRiESD. Wzrost napięcia w sieci AC może być spowodowany: wysokim napięciem w sieci, dużą mocą mikroinstlacji skupioną w jednej okolicy, za małym stosunkiem konsumpcji do produkcji energii, impedancją linii, impedancją instalacji w budynku. Skontaktuj się z instalatorem, celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych , częstotliwości, impedancji) lub operatorem sieci.

Inwertery Afore posiadają wersję oprogramowania adekwatną do wersji sprzętowej i nie wykonujemy ich aktualizacji na zasadzie „chcę nowszy soft”. Producent nie przewiduje konieczności aktualizacji podczas całego okresu żywotności inwertera podobnie jak np. w pojazdach samochodowych. To nie Android czy Windows, gdzie to co jakiś czas wypuszczane są wersje, które maja nowe funkcje. Softy są opracowywane do konkretnej wersji sprzętowej i nie można robić mixów typu starszy sprzęt – nowszy soft i na odwrót. Ewentualną aktualizacje wykonujemy jedynie wtedy, gdy istnieją przesłanki poparte konkretami, z których po analizie wynika, iż aktualna wersja oprogramowania wpływa na niepożądane działanie inwertera.

Należy sprawdzić poprawność hasła oraz metodę szyfrowania hasła WiFi. Na stronie konfiguratora podpisana jest jako “ENCRYPTION METHOD”, domyślnie ustawiona jest na WPA_PSK2. Jeżeli próby połączeń są nie skuteczne należy zmienić na WPA_PSK.

Sieć którą tworzy falownik to AP_xxxxxxxxx. Służy jedynie do konfiguracji falownika z domowym WiFi. Bardzo często urządzenia wykrywając brak dostępu do internetu przełączają się na inną sieć lub korzystają z transmisji danych. Aby urządzenie nie przełączało się miedzy sieciami, należy zaznaczyć opcje „zapomnij o sieci”, tak aby całkowicie stracić połączenia z innymi sieciami, należy również wyłączyć dane mobilne.

Błąd licznika świadczy o braku komunikacji z licznikiem typu Smart Blocker. Jeżeli instalacja nie jest wyposażona w licznik oznacza włączoną funkcje i blokowanie produkcji. W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem. Jeżeli nie uzyskałeś pomocy od instlatora prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało interwencji serwisowej.

W pierwszej kolejności skontaktuj się z instalatorem, który powinien wypełnić formularz zgłoszeniowy, a następnie zgodnie z warunkami gwarancji należy wysłać urządzenie na adres serwisu.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało zmiany oprogramowania. Inwertery serii ATON mają możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Upewnij się, że urządzenie jest połączone z internetem.

Błąd świadczy o zbyt wysokim napięciu w sieci AC. Jeżeli napięcie w sieci spadnie, inwerter wznowi produkcję. Jeżeli błąd utrzymuje się całą dobę, skontaktuj się z instalatorem celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych, częstotliwości, impedancji).

Błąd świadczy o przepięciu w sieci AC. Jeżeli napięcie w sieci będzie prawidłowe, inwerter wznowi produkcję. Jeżeli błąd utrzymuje się całą dobę, skontaktuj się z instalatorem celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych, częstotliwości, impedancji).

Częstotliwość sieci jest nieprawidłowa i przekracza zakres ochrony. Jeżeli częstotliwość w sieci będzie prawidłowa, inwerter wznowi produkcję. Jeżeli błąd utrzymuje się całą dobę, skontaktuj się z instalatorem celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych, częstotliwości, impedancji).

Częstotliwość sieci jest nieprawidłowa i przekracza zakres ochrony. Jeżeli częstotliwość w sieci będzie prawidłowa, inwerter wznowi produkcję. Jeżeli błąd utrzymuje się całą dobę, skontaktuj się z instalatorem celem sprawdzenia wszystkich parametrów sieci AC (napięć fazowych, napięć międzyfazowych, częstotliwości, impedancji).

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało interwencji serwisowej.

Błąd świadczy o słabym uziemieniu lub o jego braku. Skontaktuj się z instalatorem, celem sprawdzenia połączeń oraz parametrów uziomu.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało zmiany oprogramowania lub interwencji serwisu. Inwertery serii ATON mają możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało zmiany oprogramowania. Inwertery generacji S6 mają możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Jeżeli wszystkie parametry sieci AC oraz DC są w normie, a falownik nie uruchamia się, prawdopodobnie urządzenie będzie wymagało zmiany oprogramowania. Inwertery generacji S6 mają możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Najczęstsze problemy z falownikami hybrydowymi i AC Couple

Sprawdź okablowanie komunikacyjne, poprawność połączenia i ciągłość przewodu komunikacyjnego pomiędzy inwerterem a Smart-Meterem.

Sprawdź okablowanie komunikacyjne, poprawność połączenia i ciągłość przewodu komunikacyjnego pomiędzy inwerterem a magazynem energii.
Jeśli użyto nieoryginalnego przewodu, sprawdź czy we wtyczce RJ45 użyto prawidłowych pinów tj CANH-PIN 4 i CANL-PIN 5

W tej sytuacji należy sprawdzić poprawność montażu Smart-Metera i przekładników (jeśli zastosowano). Gdy inwerter jest wyłączony, wszystkie wskazania na Smart-Meterze powinny być dodatnie.

Należy sprawdzić poprawność montażu Smart-Metera i przekładników (jeśli zastosowano). Gdy inwerter jest wyłączony, wszystkie wskazania na Smart-Meterze powinny być dodatnie. Następnie należy sprawdzić ustawienia EMS na inwerterze lub zlecić to obsłudze technicznej.

W pierwszej kolejności należy porównać odczyty z aplikacji monitorującej (Solarman) i wyświetlacza inwertera ze wskazaniami Smart-Metera. W przypadku rozbieżność należy upewnić się, że Smart-Meter oraz przekładniki prądowe zostały zamontowane w sposób prawidłowy.  Dodatkowo, należy zweryfikować czy Smart-Meter został zamontowany we właściwym miejscu – jako pierwsze urządzenia za licznikiem OSD.

Należy sprawdzić, czy inwerter komunikuje się z magazynem energii. Następnie należy upewnić się, że wybrano odpowiedni typ i markę magazynu energii w ustawieniach inwertera oraz sprawdzić jaki tryb EMS wybrano w ustawieniach inwertera. Dodatkowo, zalecana jest kontrola poprawności montażu Smart-Metera i przekładników oraz jego prawidłowej komunikacji z inwerterem.

W sytuacji, gdy magazyn energii rozładuje się poniżej swojego bezpiecznego poziomu minimum w wyniku zaniedbania przez użytkownika, może to skutkować brakiem możliwości samodzielnego uruchomienia systemu magazynowania. W takim wypadku należy skontaktować się ze Wsparciem Technicznym. Niezbędne może okazać się ręczne doładowanie magazynu z użyciem specjalistycznego sprzętu, co łączy się z koniecznością demontażu i wysyłki do Serwisu. Obowiązkiem użytkownika jest monitorowanie pracy całego systemu oraz przestrzeganie zaleceń producenta magazynu energii.

Jeśli zachodzi potrzeba połączenia ze sobą komunikacyjnie dwóch lub więcej inwerterów, możliwe jest to w systemie master – slave. Szczegóły poprawnego wykonania takiego połączenia opisane są w instrukcji obsługi inwertera.

Do jednego inwertera hybrydowego Afore możliwe jest podłączenie kilku magazynów energii, jednak przy dobieraniu systemu bateryjnego zawsze należy kierować się listą kompatybilnych produktów, oraz przestrzegać zasad zawartych w instrukcji obsługi, w tym reguł łączenia magazynów.
Zastosowany rodzaj baterii wymuszał będzie odpowiedni sposób łączenia – szeregowy lub równoległy.

Wyjście „Backup” inwertera służy wyłącznie do podłączania obwodów awaryjnych i nie zaleca się podłączania całego budynku pod to wyjście.
W nielicznych sytuacjach producent dopuszcza możliwość zasilenia całego budynku mieszkalnego z wyjścia backupowego z zachowaniem właściwego obciążenia. Backup ma ograniczoną obciążalność mocową i w chwili przełączenia zasilania  może wystąpić zbyt duży pobór mocy, co spowoduje wyłączenie falownika lub pojawienie się błędów i odłączenie zasilania na wyjściu Backup.

Dopuszczalne jest użycie dłuższych przewodów niż oryginalne, przy bezwzględnym zachowaniu odpowiedniego przekroju. W celu przedłużenia przewodów połączeniowych, należy użyć złącz skręcanych o odpowiedniej obciążalności prądowej lub dedykowanych rozłączników DC.

Formularz zgłoszeniowy dla użytkownika


* Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe, przekazane nam za pośrednictwem powyższego formularza kontaktowego są gromadzone, przetwarzane i przechowywane w celu prowadzenia korespondencji z Państwem i w celu, dla którego zostały nam udostępnione. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Informujemy ponadto, że Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych lub do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do PUODO, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu ustania celu dla jakiego zostały zgromadzone.

Administrator Danych Osobowych: Glass-Mal System, ul. Biecka 21, 38-300 Gorlice